branding.jpg

Hoe bouw ik een sterk merk? 

Een sterk merk is de basis voor succesvolle communicatie.

Partner in branding

Onderzoek toont het telkens weer aan: aan het succes van sterke organisaties ligt vrijwel altijd een sterk merk ten grondslag. Toch is voor veel ondernemers branding nog onbekend terrein. ‘Het gaat toch om wat we te bieden hebben?’, horen wij vaak aan tafel. En wat nou als we je vertellen dat wat jij te bieden hebt, zelden de reden is waarom jouw doelgroep bij jou klant wil worden?

 

In de praktijk kiezen mensen niet voor producten of diensten, maar voor merken met een verhaal dat ze raakt en aanspreekt. Ze kiezen voor merken met een ziel en communicatie die recht uit het hart van de organisatie komt. Wij helpen je graag met het definiëren van jouw merk in woord en beeld. 

Kim en Marko van Explose

Jouw partners in branding 

Met hart en ziel

Branding-sessie

Authenticiteit verkoopt

  • DNA

  • Concurrenten

  • Doelgroepen

Wil je een sterk merk bouwen dan is het verstandig om te starten met een stuk verdieping. Bij Explose doen we dat door samen met onze klanten een exploretraject te doorlopen. In één of meerdere sessies stellen we jou vragen over het DNA van je organisatie. Indien gewenst betrekken we daar eveneens jouw personeel bij. Zo creëren we later draagvlak. Daarnaast doen we lean & mean onderzoek naar de (online) communicatie van je concurrenten. Een belangrijk onderdeel van de explorefase is het verkennen van markten en doelgroepen. Wie is nu eigenlijk die ideale klant? We definiëren doelgroepen en specificeren avatars of klantprofielen. De exploresessie is de basis voor de branding van jouw merk. 

Merkkompas

Alles in één compact document

  • Merkovertuiging

  • Merkwaarden

  • Merkbelofte

Een sterk merk is de basis voor succesvolle communicatie. Het is belangrijk dat de communicatie van je bedrijf professioneel, herkenbaar en consequent is. Maar hoe bereik je dat met meerdere mensen binnen je bedrijf die zich bezig houden met interne en externe communicatie? En hoe zorg je dat je betekenisvolle communicatie maakt die de waarden van de organisatie consequent weerspiegelt? Dat bereik je door een merkkompas te maken. Het merkkompas is een compact document waarin je de merkovertuiging, merkwaarden en merkbelofte van je organisatie terugvindt. Het is een leidraad voor iedereen in jouw organisatie die zich bezig houdt met communicatie.  

Identiteit

Een professioneel gezicht

  • Logo

  • Huisstijl

  • Styleguide

Kun je voor ons eens een mooi logo maken? Het is voor ons een veelgestelde vraag. Wij antwoorden dan dat wij ons niet focussen op het maken van mooie logo's, maar dat we graag goede logo's maken. In onze ogen zijn dat logo's (en huisstijlen), die aan de ene kant het DNA van jouw bedrijf uitdragen en daarnaast ook naadloos aansluiten bij de doelgroep waar jij je op richt. Naast een passend logo ontwerpen we ook andere huisstijlelementen voor jou. We verzamelen de richtlijnen voor het intern en extern gebruik van je huisstijl in een styleguide. We geven je bedrijf zo een nieuwe, aantrekkelijke corporate identiteit die je doelgroep aanspreekt en waarmee jij herkend wordt in de markt.

Brandbook

Onderscheidend en overtuigend

  • Merkelementen

  • Payoff

  • Beeld en beleving

Wil je succesvol zijn én blijven dan heb je overtuigingskracht nodig: identiteit en boodschap. Explose creëert voor haar klanten het Explose Brandbook. Een concrete houvast voor elke mogelijke communicatie-uiting van je bedrijf. Buiten alle richtlijnen voor het gebruik van jouw professionele huisstijl vind je in dit merkboek ook jouw identiteit, merkwaarden, merkbelofte en boodschap omschreven in heldere taal. En wat dacht je van de tone of voice voor jouw communicatie en advies voor beeldgebruik? Onze klanten werken al jaren naar tevredenheid met dit merkboek. Het brengt hen rust én succes. Omdat iedereen meteen weet hoe het zit met communicatie in, van of met hun bedrijf.

 

Kim

'Wat wil de klant van onze klant?'

Gespecialiseerd in:

  • Branding

  • Marketing

  • Copywriting

Marko

'Elke dag weer een nieuw verhaal'

Gespecialiseerd in:

  • Branding

  • Concepting

  • Design