top of page
communicatiekopie.jpg

Communiceer met jouw doelgroepen

Samen met jouw partner in online en offline communicatie

Partner in communicatie

Strategie, branding en het maken van een aantal communicatiemiddelen is belangrijk voorwerk dat in orde moet zijn. Maar hier, in de fase communicatie, gebeurt het! Hier komt je merk of bedrijf onder de aandacht van je doelgroepen en worden ze via allerlei kanalen en met allerlei communicatie-uitingen geprikkeld om jouw wereld binnen te stappen. We geven invulling aan de customer journey: de reis die jouw doelgroep aflegt van ‘nog nooit van gehoord’ tot enthousiaste ambassadeurs van je merk. 

 

Explose is niet alleen jouw partner in online marketing, maar heeft ook 20 jaar ervaring met offline marketingmethodes. 'Magic happens' wanneer je online en offline marketing met elkaar combineert in ludieke, creatieve en strategische campagnes. We inspireren je graag.

Communicatie die (aan)spreekt

Werkruimte

Brainstorm-
sessie

Een denktank vol ideeën

Inspiratie

Contentkalender

Communicatieplan

Je kent jouw wereld, jouw bedrijf, de branche en de behoeftes van je doelgroepen. Wij weten alles van online en offline marketing. Laten we de koppen bij elkaar steken en samen tot mooie en effectieve communicatie komen voor je bedrijf of organisatie. Wil je het slim aanpakken, dan maken we een communicatieplan of contentkalender voor je.

 

Wil je het lean & mean aanpakken of eerst klein beginnen, dan helpen we je op weg met één of meerdere onderdelen die je later kunt uitbreiden. Daarnaast maken we campagnes die we bedenken en uitvoeren voor onze klanten. Campagnes hebben een begin- en een einddatum en dienen altijd een specifiek doel, zoals het ondersteunen van een beursdeelname, open dag, lancering van je nieuwe identiteit of verbreding van je naamsbekendheid. Het begint allemaal met een persoonlijk gesprek.

shutterstock_1105348628.jpg

Online Marketing

In de breedste zin

Online Advertising

Content Marketing

Landingspagina's

Online marketing lijkt misschien ingewikkeld, maar eigenlijk is het heel simpel. Je stapt de online wereld van je doelgroep binnen en nodigt ze uit om jouw online wereld binnen te stappen. Daar kun je ze vervolgens met interessante content overtuigen om de stap naar je verkoopomgeving te zetten.

Met een communicatieplan wordt bepaald welke online marketinginstrumenten worden ingezet en op welke manier. Door de inzet van Online Advertising promoten we de gewenste boodschap vervolgens online op de kanalen waar jouw doelgroep zich bevindt. Combineer dit met ijzersterke content op bijvoorbeeld Facebook, Instagram en LinkedIn en houd ook jouw bestaande netwerk op de hoogte van de ontwikkelingen binnen jouw bedrijf. Online marketing komt voort uit een gedegen plan en concreet opgestelde doelen.

Sociaal netwerkconcept

Offline Marketing

Tastbare prikkels

Events

Direct mail

Advertenties

Offline old school? Dacht het niet. Offline marketing is nog altijd heel effectief. Dat komt vooral omdat het een veel hogere attentiewaarde heeft dan online marketing. Natuurlijk moeten de plaatjes en de praatjes wel prikkelen. Maar daar zorgen onze copywriters en designers wel voor. Een direct mail met een ludieke gimmick die gekoppeld is aan de boodschap die je wil brengen, is heel doeltreffend.

 

Advertenties en advertorials in vakbladen die goed gelezen worden kunnen een goede basis vormen voor de invulling van je naamsbekendheid en je imago. En als je communicatie wilt verzorgen rond een event, zoals een beursdeelname of open dag, dan is het slim om fysieke communicatietools in te zetten volgens een doordacht concept. We doen dit al 20 jaar. Kom eens op de koffie. Dan vertellen we je er meer over.

online Monitoring

Campagnes

Where the magic happens

Naamsbekendheid
Productlancering
Events

Wanneer je online en offline marketing met elkaar combineert in ludieke, creatieve en strategische campagnes, dan gebeuren er mooie dingen. De grenzen tussen de fysieke wereld en de online wereld vervagen. Bruggetjes worden gemaakt. En je doelgroep vindt hun weg naar je verkoopomgeving. De drie expertisevelden van Explose (strategie, techniek en creativiteit) worden bij campagnes maximaal ingezet. Hier is ruimte voor ludieke en outside-the-box acties waar iedereen blij van wordt. Wij, jij en jouw doelgroep.

 

Voor elke campagne bedenken we een concept en maken we een plan en een begroting. We visualiseren concepten voor je en onderbouwen hoe het de vooraf bepaalde doelstellingen zal dienen. Campagnes worden ingezet om naamsbekendheid te laden voor merken, om nieuwe producten of diensten te lanceren of om buzz te creëren rond een event.  

Brainstormsessie
Online marketing
Offline marketing
Campagnes
bottom of page