communicatiekopie.jpg

Communiceren met jouw doelgroepen

Samen met jouw partner in online en offline communicatie.

Partner in communicatie

Strategie, branding en het maken van een aantal communicatiemiddelen is belangrijk voorwerk dat in orde moet zijn. Maar hier, in de fase communicatie, gebeurt het! Hier komt je merk of bedrijf onder de aandacht van je doelgroepen en worden ze via allerlei kanalen en met allerlei communicatie-uitingen geprikkeld om jouw wereld binnen te stappen. We geven invulling aan de customer journey; de reis die jouw doelgroep aflegt van ‘nog nooit van gehoord’ tot enthousiaste ambassadeurs van je merk. Hier worden je naamsbekendheid en imago geladen bij je doelgroepen en ontvangen ze een uitnodiging om naar je verkoopomgeving te komen.

 

Explose beheerst niet alleen online marketing tot in de puntjes, maar heeft ook 20 jaar ervaring met offline marketingmethodes. 'Magic happens' wanneer je online en offline marketing met elkaar combineert in ludieke, creatieve en strategische campagnes. We inspireren je graag in een zoomcall.

Kim en Robin van Explose

Jouw partners in communicatie

Communicatie die (aan)spreekt

Brainstormsessie

Een denktank vol ideeën

Inspiratie

Contentkalender

Communicatieplan

Je kent jouw wereld, jouw bedrijf, de branche en de behoeftes van je doelgroepen. Wij weten alles van online en offline marketing. Laten we de koppen bij elkaar steken en samen tot mooie en effectieve communicatie komen voor je bedrijf of organisatie. Wil je het slim en strategisch aanpakken, dan maken we een communicatieplan of contentkalender voor je.

 

Wil je het lean & mean aanpakken of eerst klein beginnen, dan helpen we je op weg met één of meerdere onderdelen die je later kunt uitbreiden. Daarnaast maken we campagnes die we bedenken en uitvoeren voor onze klanten. Campagnes hebben een begin- en een einddatum en dienen altijd een specifiek doel, zoals het ondersteunen van een beursdeelname, open dag, lancering van je nieuwe identiteit, verbreding van je naamsbekendheid of zorgen voor meer omzet op korte termijn. Het begint allemaal met een zoomcall of telefoontje.

Offline Marketing

Tastbare prikkels

Events

Direct mail

Advertenties

Offline old school? Dacht het niet. Offline marketing is nog altijd heel effectief. Dat komt vooral omdat het een veel hogere attentiewaarde heeft dan online marketing. Natuurlijk moeten de plaatjes en de praatjes wel prikkelen. Maar daar zorgen onze copywriters en designers wel voor. Een direct mail met een ludieke gimmick die gekoppeld is aan de boodschap die je wil brengen, is heel doeltreffend.

 

Advertenties en advertorials in vakbladen die goed gelezen worden kunnen een goede basis vormen voor de invulling van je naamsbekendheid en je imago. En als je communicatie wilt verzorgen rond een event, zoals een beursdeelname of open dag, dan is het slim om fysieke communicatietools in te zetten volgens een doordacht concept. We doen dit al 20 jaar. Kom eens op de koffie of start een zoomcall. Dan vertellen we je er meer over.

Campagnes

Where the magic happens

Naamsbekendheid
Productlancering
Events

Wanneer je online en offline marketing met elkaar combineert in ludieke, creatieve en strategische campagnes, dan gebeuren er mooie dingen. De grenzen tussen de fysieke wereld en de online wereld vervagen. Bruggetjes worden gemaakt. En je doelgroep vindt hun weg naar je verkoopomgeving. De drie expertisevelden van Explose (strategie, techniek en creativiteit) worden bij campagnes maximaal ingezet. Hier is ruimte voor ludieke en outside-the-box acties waar iedereen blij van wordt. Wij, jij en jouw doelgroep.

 

Voor elke campagne bedenken we een concept en maken we een plan en een begroting. We visualiseren concepten voor je en onderbouwen hoe het de vooraf bepaalde doelstellingen zal dienen. Campagnes worden ingezet om naamsbekendheid te laden voor merken, om nieuwe producten of diensten te lanceren of om buzz te creëren rond een event.  

Online marketing

In de breedste zin

Online marketing lijkt misschien ingewikkeld, maar eigenlijk is het heel simpel. Je stapt de online wereld van je doelgroep binnen en nodigt ze uit om jouw online wereld binnen te stappen. Daar kun je ze dan met interessante content overtuigen om de stap naar je verkoopomgeving te zetten.

Online advertising

Met behulp van prikkelende advertenties wordt jouw doelgroep uitgenodigd om jouw online wereld binnen te stappen.

  • Social Ads

  • Display Ads

  • Search Engine Ads (SEA)

  • Retargeting

  • Dashboard rapportages

Content marketing

Aantrekkelijke en interessante content zorgt ervoor dat jouw doelgroep je bedrijf leuk gaat vinden en gaat vertrouwen.

  • Social Media

  • Blogs

  • Nieuwsbrieven

  • Contentkalender

  • SEO

Marketing automation

Stroomlijn de klantreis en breng je doelgroep tot in je verkoopomgeving. Op de automatische piloot.

  • Customer Journey

  • E-mailmarketing

  • Landingspagina’s

  • Remarketing

  • Live chat

 
 
 
 
 

Kim

'Wat wil de klant van onze klant?'

Gespecialiseerd in:

  • Marketing

  • Copywriting

  • Social media

Robin

'Van een lead een klant maken'

Gespecialiseerd in:

  • Online marketing

  • Campagnes

  • Analyseren