top of page

Bazelmans AV en Explose gaan samen voor “the ultimate experience”


Bazelmans AV en Reclamebureau Explose gaan samen voor “the ultimate experience”
Bazelmans AV en Reclamebureau Explose gaan samen voor “the ultimate experience”

Marketing- en communicatiebureau Explose zet graag haar klant Bazelmans AV in de spotlights. Wiljan Bazelmans is eigenaar van Bazelmans AV: leverancier van state-of-the-art oplossingen voor licht, beeld en geluid op evenementen, presentaties en congressen voor de zakelijke markt. Bazelmans AV is partner voor zowel verhuur als verkoop van audiovisuele apparatuur. Wiljan vertelt: ‘Wij focussen ons op het leveren van de ultieme ervaring. We werken met high-end A-merken en enthousiaste, innovatieve vakmensen. We weten dat onze succesfactor zit in het principe van horen, zien en voelen. Spektakel kun je maken, maar moet je vooral beleven. Die drive voor het creëren van de ultieme ervaring voor onze klanten zit ons in het bloed.’


Wiljan vervolgt: ’Mijn ouders zijn in de jaren vijftig in Veldhoven een winkel in bruin- en witgoed gestart. In 1991 namen mijn vrouw Mirjam en ik het roer van hun over. Bazelmans AV is door de jaren heen uitgegroeid tot een bedrijf met twee vestigingen, 45 medewerkers en 4500 vierkante meters aan techniek en innovatie. We werken er elke dag met trots en passie.


Bij Bazelmans AV houden we van het verbinden van mensen. Dat doen we omdat we geloven dat je samen de mooiste dingen bereikt. Onze mensen komen vaak met nieuwe ideeën. Zo vonden we het in 2017 tijd voor vernieuwing van ons gezicht naar buiten toe. Dus zijn we met Explose om tafel gegaan voor een nieuwe corporate identity.’



explore

Bart Koolen van Explose: ‘Vanaf de eerste dag was er een klik. We delen een aantal belangrijke waarden zoals passie voor het vak en de drive om de beste prestatie neer te zetten. Wij konden niet wachten om voor Bazelmans AV aan de slag te gaan. Alle ingrediënten voor succes waren namelijk al aanwezig. Aan ons de taak om ze te gieten in een aantrekkelijk en helder verhaal richting de buitenwereld. Bazelmans AV is authentiek en levert elke dag bewijskracht. Die bewijskracht was voor ons de belangrijkste pijler voor het nieuwe concept. We hebben veel tijd gestoken in de Explorefase. Zo verzamelden we samen met Wiljan en zijn dochter Kristy de puzzelstukjes voor een succesvol verhaal.’



expose

Explose kreeg de opdracht om een nieuwe huisstijl te ontwikkelen, waarin de kracht van Bazelmans AV duidelijk naar voren komt. Marko van Explose: ’Wiljan vroeg ons om een concept en daarnaast ook om advies en richting op communicatievlak. We hebben hem toen verteld over onze merkboeken: de blauwdruk voor organisaties, op maat gemaakt, waarin de richtlijnen voor elke vorm van communicatie staan. Inclusief richtlijnen voor copywriting en beeldgebruik. We hebben voor Bazelmans AV een concept, boodschap, huissttijl en merkboek gecreëerd. Van logo tot merkwaarden, positionering en merkbelofte. Deze elementen hebben we vervolgens doorvertaald in een concept voor de nieuwe website. Door samenhang in de communicatie blijft de heldere boodschap van Bazelmans AV goed hangen in de markt.’



explode

Wiljan sluit af: ‘We wilden de aankondiging van de nieuwe identiteit en website meteen goed laten landen in de markt. Explose bedacht daarom voor ons een social media campagne waarmee we een groot bereik konden genereren. Die campagne is een groot succes geworden. We hebben in korte tijd een groot deel van de markt bereikt. En wat nog mooier is: de reacties zijn lovend. De samenwerking met Explose levert ons dus nu al meetbaar succes op. We zijn blij met deze nieuwe samenwerking: het begin van succesvol partnerschap op het gebied van online en offline communicatie.


Bekijk hier de portfolio van Bazelmans AV


bottom of page