top of page
2018
Succesvolle rebranding: Airios zet nieuwe standaard
In samenwerking met Explose heeft Honeywell Customized Comfort Products (HCCP) een succesvolle rebranding ondergaan en gaat nu verder als Airios. De onthulling vond plaats in het Van Abbemuseum in Eindhoven, waar vijftig medewerkers enthousiast de nieuwe naam en identiteit omarmden.
Sinds 1982 ontwikkelt en produceert het bedrijf maatwerk elektronica voor ventilatie- en verwarmingssystemen. Door voortdurende innovatie groeide het uit tot marktleider. Om deze positie te versterken, werd ingezet op Product Leadership en een eigen merkidentiteit. Explose begeleidde dit traject met strategische sessies, onderzoek en analyses. Hieruit ontstonden zes kernwaarden die de basis vormden voor de naam, slogan en branding. De naam Airios combineert ‘Air’ (luchtbehandeling) met ‘IOS’ (Indoor Operating Solutions for Comfort).
Employer branding speelde een belangrijke rol. In de competitieve technologiesector wil Airios aantrekkelijk zijn voor talentvolle professionals. De nieuwe communicatiestrategie ondersteunt dit en versterkt de marktpositie.
Naast de branding ontwikkelde Explose diverse communicatiemiddelen, waaronder een website, huisstijl, brochures en bedrijfskleding. De lancering was een succes: medewerkers voelen zich verbonden met de nieuwe identiteit en kijken met vertrouwen naar de toekomst. Airios blijft zich, samen met Explose, richten op groei en duurzame communicatie.
bottom of page