top of page
2021
Essentra Components: groeien in online bereik en bekendheid
Essentra Benelux is al 40 jaar een betrouwbare leverancier van technische componenten en bedient 8.000 klanten met een assortiment van meer dan 45.000 producten. Dankzij een sterke focus op efficiëntie en innovatie levert het bedrijf oplossingen die naadloos aansluiten op de behoeften van engineers en inkopers. Toch bleek dat de naamsbekendheid niet overal even groot was, waardoor een gerichte strategie nodig was om Essentra beter op de kaart te zetten.
Om deze groei te realiseren, werd een strategisch communicatieplan ontwikkeld. Explose hielp bij het versterken van de online zichtbaarheid en het opbouwen van waardevolle zakelijke connecties. Door de lancering van een kennisblogserie rondom ‘De Vierde Industriële Revolutie’, in combinatie met gerichte targeting en advertising op LinkedIn en Facebook, werd Essentra beter zichtbaar voor relevante doelgroepen. Geautomatiseerde opvolgingen en slimme integraties met het salesteam zorgden ervoor dat de nieuwe communicatiestrategie direct impact had.
De samenwerking tussen Essentra en Explose is gericht op groei en optimalisatie. “We zien duidelijke resultaten en hebben in Explose een betrouwbare marketing- en communicatiepartner gevonden,” aldus Stefan Bosmans. Met een sterke digitale strategie blijft Essentra bouwen aan haar imago en marktpositie, terwijl ze klanten blijft voorzien van slimme en efficiënte oplossingen.
bottom of page