top of page
2019
Good Light Group inspireert wereldwijd met heldere boodschap
Good Light Group (GLG) zet zich in om wereldwijd bewustwording te creëren over het belang van goed licht. Tegen 2025 wil de non-profitorganisatie dat minimaal 1 miljoen mensen kennis hebben genomen van de positieve effecten van goed licht op lichaam en geest, en dat 100.000 mensen daadwerkelijk leven en werken in omgevingen met optimaal licht.
Om deze ambitieuze doelen te bereiken, schakelde GLG de expertise van Explose in. De uitdaging? Wetenschappelijke inzichten omzetten in een inspirerende, activerende boodschap. Het resultaat: een herkenbare identiteit met de kernboodschap "Happy people need good light". Dit concept vertaalt complexe wetenschappelijke feiten naar een eenvoudige, universeel begrijpelijke boodschap die mensen raakt en motiveert.
Explose ontwikkelde niet alleen een krachtig logo en slogan, maar ook diverse communicatiemiddelen, waaronder een website, presentaties, flyers en visuals. De strategie werpt nu al zijn vruchten af: de nieuwe presentatie werd succesvol gepresenteerd op een Europese conferentie, en ook in Azië wordt gewerkt aan verdere uitrol. Met deze aanpak zet Good Light Group, ondersteund door Explose, een grote stap richting een toekomst waarin goed licht voor iedereen toegankelijk is.
bottom of page