top of page
2019
Valkenswaard Marketing creëert herkenbare identiteit voor evenementen
Valkenswaard is een bruisende gemeente waar bezoekers kunnen genieten van gezellige evenementen, een levendig centrum en prachtige natuur. Om al deze activiteiten beter onder de aandacht te brengen, heeft Stichting Valkenswaard Marketing (SVM) samen met Explose een herkenbare communicatiestrategie ontwikkeld.
Om versnippering in de promotie van evenementen te voorkomen, werd het jaar opgedeeld in drie duidelijke thema’s: Valkenswaard Springlevend (voorjaar), Kleurrijk Valkenswaard (najaar) en Valkenswaard O’Nice (winter). Elk thema kreeg een eigen visuele identiteit die consistent wordt doorgevoerd in vlaggen, banners, online en offline communicatiemiddelen. Zo ontstaat een herkenbare en uniforme uitstraling die de gemeente als levendige bestemming op de kaart zet.
Naast de visuele identiteit zorgde Explose voor de promotiecampagnes, waaronder de succesvolle actie "Maak de Match". Dit interactieve spel bracht bezoekers en ondernemers in het centrum samen en zorgde voor meer betrokkenheid en activiteit. Dankzij deze gestructureerde aanpak groeit de aantrekkingskracht van Valkenswaard en wordt de stad nog beter op de kaart gezet als dé plek om te genieten van evenementen en gezelligheid.
bottom of page