Louis Verwimp & Willy Senders - Directie - H.O. Louis Verwimp
Louis Verwimp is al jarenlang een gevestigde naam als groothandel in fietsen, onderdelen en tweewieleraccessoires. Met duizenden afnemers in binnen- en buitenland groeide de behoefte aan een sterkere merkpositionering. In 2013 startte het bedrijf met een hernieuwde blik op hun uitstraling. Explose hielp hen aan een identiteit die tot op de dag van vandaag herkenbaar en onderscheidend is.
Louis: “Bart kende ik al van jongs af aan, we zaten zelfs samen in de klas. Toen we op zoek gingen naar iemand die ons kon helpen om Handelsonderneming Louis Verwimp professioneler in de markt te zetten, dacht ik meteen aan hem. En dat bleek een schot in de roos.”
Willy: “De samenwerking was vlot, professioneel en prettig. We kregen niet alleen een nieuwe visuele uitstraling, maar ook een frisse manier van kijken naar ons eigen merk. Waar wij destijds vooral de nadruk legden op onze productmerken (zoals Gouden Leeuw), liet Bart ons inzien dat wij zélf als bedrijf het merk zijn. Die verandering in mindset is bepalend geweest voor wat daarna volgde.”
“Bart kwam met een verrassend concept: een huisstijl waarin abstract een leeuw is verwerkt, symbool voor zowel onze geschiedenis als onze kracht, en de contouren van een tandwiel. Dat logo vat perfect samen wie we zijn. En tot op de dag van vandaag is het overal zichtbaar: van website, tot pand tot wagenpark.”
“Explose verraste ons met iets unieks dat aanvoelde als een warme jas. Praktisch, efficiënt en met een feilloos gevoel voor wie wij zijn én voor wie we werken.”
Bart en team, gefeliciteerd met jullie 25 jaar! Jullie hebben ons merk destijds tijdloos en professioneel vormgegeven en daar plukken we nog steeds dagelijks de vruchten van.
Louis Verwimp & Willy Senders
Directie H.O. Louis Verwimp
