top of page

Explose geeft communicatiekracht aan woonproject Willibrordushof in Waalre


Foto v.l.n.r. Marko Fiers (Explose) Pim van Leeuwen (JVL Vastgoed)

Over de waarde van state-of-the-art visuals en het belang van doelgroepgerichte communicatie in de projectontwikkeling


Marketing- en communicatiebureau Explose is voor veel ondernemers vaste partner in communicatie. De focus ligt daarbij op het behalen van duurzaam succes. Ook in de samenwerking met Pim van Leeuwen van JVL Vastgoed BV staat duurzaamheid centraal. Dit keer zelfs letterlijk, want Pim vraagt het team van Explose om communicatie te ontwikkelen, voor een woonproject in Waalre, waar het begrip duurzaamheid op het hoogste niveau invulling krijgt. Woonproject Willibrordushof bestaat namelijk uit 13 koopwoningen en 27 appartementen die gerealiseerd worden volgens de hoogste normen op het gebied van gezondheid, milieu en energie. Willibrordushof combineert prachtige architectuur met toekomstbestendig wonen. En dat allemaal in het centrum van het aantrekkelijke Waalre-dorp.


Pim van Leeuwen vertelt: ‘JVL Vastgoed is een ervaren partner in projectontwikkeling en vastgoedprojecten. We realiseren projecten in Brabant en Limburg. We gaan daarbij altijd voor duurzaam bouwen én wonen. Daar gingen we in eerdere projecten zoals Residentie De Meeris en het project De Meerishof al enthousiast mee van start. In woonproject Willibrordushof tillen we duurzaam wonen naar een nog hoger plan. Elke woning van het woonproject zal voldoen aan de hoogst haalbare normen volgens de GPR-methodiek. Wat dat betekent? Dat de woningen voldoen aan de hoogste eisen op het gebied van energie, milieu, gezondheid, gebruikskwaliteit en toekomstwaarde. Dat is redelijk uniek en dus iets om trots op te zijn.


We wilden graag het bijzondere karakter van Willibrordushof overbrengen aan de markt. We zochten hiervoor een bureau dat ons kon helpen met de communicatie. Door onze eerdere samenwerkingen met Explose was de keuze snel gemaakt.’


Explore

Pim vervolgt: ’Waar Explose vooral in uitblinkt zijn de fotorealistische art impressions die ze kunnen leveren. Bovendien creëren ze communicatie altijd vanuit een doelgroepgerichte benadering. Dat levert meer bereik en dus meer rendement op. Vooraf verdiepten de mensen van Explose zich goed in de markt en de USP’s van het project. Zo konden ze efficiënt aan de slag met het creëren van een identiteit

en boodschap.’


Marko van Explose vult aan: ‘Een groot deel van ons team heeft een (werk)verleden in de binnenhuisarchitectuur. Hierdoor weten we wat belangrijk is voor opdrachtgever, architect en eindgebruiker. We hebben ons verdiept in de GPR-methodiek, maar hebben ons vooral gefocust op een vertaling van de methodiek in klantvoordelen. Natuurlijk vinden bewoners het een fijn idee dat ze duurzaam bezig zijn. Maar wat betekent dat nu concreet? Een voorbeeld is de besparing op water- en energieverbruik. Naast aandacht voor het milieu levert dat ook elke maand een flinke besparing op de energierekening op. Dat geeft ruimte voor andere zaken. Of wat dacht je van toekomstbestendige woningen? Dat geeft rust aan bewoners, omdat ze weten dat ze oud kunnen worden in hun eigen vertrouwde leefomgeving.’


Expose

Explose realiseerde voor JVL Vastgoed een aantrekkelijke verkoopbrochure en website. Daarnaast realiseerden ze het benodigde promotiemateriaal en bijvoorbeeld bouwborden op locatie. De promotiemiddelen worden ingezet om de zichtbaarheid van het project te vergroten. Ook kan in de toekomst via de ingerichte socialmediakanalen de juiste doelgroep benaderd en doorgeleid worden naar de website. De website is enerzijds informatief, want mensen willen toch graag weten hoe en wat. Daarnaast is de website ook wervend. Door de prachtige art impressions voelt de bezoeker meteen hoe het is om bewoner te worden van woonproject Willibrordushof.


Explode

Marko vervolgt: ‘We willen met de gerealiseerde communicatie zorgen voor bereik en activatie. We beloven onze klanten partner te zijn in het bereiken van duurzaam succes. Woonproject Willibrordushof heeft alles in zich om een groot succes te worden. Het is een uniek project op een unieke locatie. Pim vult aan: ‘Daar sluit ik me helemaal bij aan. Ondertussen is al meer dan 70% van het project verkocht. De kopers zijn geraakt door het concept van duurzaam wonen op één van de meest gewilde plekken in Zuidoost-Brabant. Explose is daarbij onze duurzame partner in communicatie.’


Ben jij benieuwd wat Explose voor jou kan betekenen? Neem dan contact met ons op. Je bent van harte welkom!

bottom of page