top of page

Wilmink Poedercoating en Explose realiseren authentieke identiteit door teamwerk


Reclamebureau Eindhoven
Authentieke identiteit door teamwerk

Over samen succes en de zoektocht naar binnen.


Marketing- en communicatiebureau Explose stelt met plezier haar klant Dirk Wilmink voor. Dirk is directeur van Wilmink Poedercoating: leverancier van professionele oppervlaktebehandelingen zoals poedercoating, stralen en natlakken. Bovendien voorziet Wilmink Poedercoating ook in aanvullende diensten zoals assemblage, voorraadbeheer en transport. In dit Brabants bedrijf hebben ze veel aandacht voor innovatie en automatisering. Maar bovenal staan bij Wilmink Poedercoating mensen centraal. Of zoals ze zelf zeggen: Samen succes… écht Wilmink. Het Wilmink-team deelt graag hun kennis met klanten, daarom bieden ze bijvoorbeeld real-time inzicht in hun processen. Dat levert klanten controle op en geeft ze rust wat zich weer vertaalt in efficiency en rendement.


Dirk vertelt: ‘Bij Wilmink Poedercoating draait het om mensen. Het Wilmink-gevoel noemen we dat. We kiezen bewust voor partnerschap met onze klanten en leveranciers en ook voor partnerschap met onze medewerkers. Dat doen we, omdat we geloven dat je door samenwerken het meest succesvol blijft én plezier hebt in wat je doet. We onderscheiden ons in de markt, doordat we echt anders zijn in onze aanpak: we kiezen niet voor standaard, maar voor unieke methodes… dat levert een win-win-situatie op. Onze processen zijn volledig geautomatiseerd en we geven onze klanten een eigen inlogcode waarmee ze 24/7 hun orders kunnen volgen en in onze keuken kunnen kijken. Zo houden we elkaar scherp.’



Explore

Bart Koolen van Explose: ‘Dirk en ik kennen elkaar al jaren. We werken al meer dan tien jaar met elkaar. Dirk vertelde mij dat hij bezig was met een intern proces, waarbij ze, samen met hun team, de Wilmink-waarden helder wilden krijgen. Uiteraard was het ook van belang dat deze waarden zowel intern als richting de buitenwereld helder gecommuniceerd gingen worden. Dat zorgt namelijk voor draagvlak onder medewerkers, maar ook voor aantrekkingskracht op nieuwe klanten en nieuwe medewerkers. Dirk: ‘Dat laatste was zeker zo belangrijk voor ons. Wilmink Poedercoating is een prachtig bedrijf om te werken. We willen dat ook laten horen in het veld. Zeker ook omdat nieuw technisch personeel werven in deze tijd best een uitdaging kan zijn. Daar zijn we dus samen met Explose mee aan de slag gegaan. Ze sloten aan bij sessies in ons bedrijf en we hebben ook samen uitgebreid de tijd genomen voor de Explorefase van Explose.



Expose

Explose kreeg de opdracht om een merkboek te maken voor Wilmink Poedercoating. Explose merkboeken zijn een blauwdruk voor organisaties, op maat gemaakt, waarin de richtlijnen voor elke vorm van communicatie staan. Inclusief richtlijnen voor copywriting en beeldgebruik. We hebben voor Wilmink Poedercoating een concept, boodschap, refresh van de huisstijl en merkboek gecreëerd. Van logo tot merkwaarden, positionering en merkbelofte het staat allemaal in het merkboek. Deze elementen hebben we vervolgens vertaald in een concept voor de nieuwe website en tal van andere offline en online communicatietools. Door samenhang in de communicatie blijft de heldere boodschap van Wilmink Poedercoating goed hangen in de markt.’



Explode

Dirk sluit af: ‘Het merkboek is ons communicatiemanifest geworden. We kunnen het voor elke communicatie-uiting gebruiken: het geeft ons richting en houvast. Dat zorgt voor uniformiteit en professionaliteit in de communicatie. Ook merken we dat de ‘nieuwe’ communicatie goed aanslaat in de markt. Klanten weten waar we voor staan en we trekken nieuw personeel aan dat graag wil werken bij een bedrijf als dat van ons. Zo komen we tot hechte relaties en dat is waar we in geloven bij Wilmink. Voor ons is de samenwerking met Explose dus een mooi succesverhaal: samen succes…écht Wilmink.’


Ben jij ook benieuwd wat Explose voor jou kan betekenen? Neem dan contact met ons op. Je bent van harte welkom!


bottom of page